Ik heb mij in deze materie verdiept en dit heb ik ontdekt:
· Er zijn vijf (zes met media erbij) met leerplandoelen
per muzisch domein. Het is moeilijk om daar je weg in te vinden.
·
Er bestaat een oplijsting van die
leerplandoelen en die zijn dan gerubriceerd bij de 21 algemene doelen van
beschouwen en creëren. Deze oplijstingen zijn van het VVKbaO van Kris
Deruysscher.
·
Er is een school in Lovendegem (gekregen
van muzocoach Sarah van die school) die van deze oplijstingen een leerlijn
gemaakt hebben (voorlopig alleen nog maar voor kleuter en eerste leerjaar)
§ Stap 1: Ze maken een oplijsting van al hun activiteiten: o Welke activiteit?
o
Welk(e) domein(en) komen aan
bod in die activiteit?
o
Wanneer?
o
Komt beschouwen (b) en/of
creëren (c) aan bod.
§ Stap 2: Deze activiteiten worden genummerd.
§ Stap 3: Deze nummers plaatsen ze in de doelenlijst
(vanaf tweede leerjaar is deze doelenlijst nog niet op
die manier verwerkt:
§ In de school werden nog extra afspraken gemaakt:
o
1 keer per week moet je zeker
een doel van beschouwen en een doel van creëren aanreiken.
o
1 keer per maand moet ze iets
van de vijf of zes domeinen gegeven hebben.
o
1 keer per trimester moeten ze
de 21 doelen aangeboden hebben.
Ik heb je berichtje met veel aandacht gelezen, want ik heb dezelfde opdracht (leerlijn muzische) gekregen en krijgen ook coaching dit jaar vanuit het muvo-project.
BeantwoordenVerwijderenHoe hebben jullie het aangepakt?
Laat gerust weten via rozeken@hotmail.com
Mvg Greet De Bondt