Het werothema 'Flits' in het 2de leerjaar inspireerde me in de lessen muzische vorming. Ik heb me voorgenomen om me wat meer te verdiepen in alle domeinen van het muzische en de vele 'tips' in de leerplannen eens uit te proberen en de verschillende domeinen te combineren.
|
Bewegingsexpressie: de leerlingen experimenteren met de schaduw van hun handen en maken allerlei figuren in de schaduw. Beeld: De leerlingen zoeken een interessante pose en leggen het vast met houtskool op papier. |
|
|
Drama: bij het schimmenspel beelden de leerlingen een verhaal uit. De klemtoon ligt op improvisatie. Op het teken verdwijnt een speler en komt er een nieuwe bij. De stokfiguurtjes worden doorgegeven. We profiteerden van enkele zonnestralen in de gang! |
|
Beweging: de leerlingen bewegen als een spook in het spookhuis. Muziek: de leerlingen zoeken enge geluiden. Beeld: de leerlingen schilderen wat ze zien in het spookkot op geel papier met plakkaatverf. Daarna wordt de achtergrond zwart geschilderd maar ze laten een geel randje rond de figuren om het griezeliger te maken. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten