Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


donderdag 10 februari 2011

Middagpauze à l'Arman!

Deze middag zaten we met de werkgroep 'Arman' samen. Ons werkgroepje bestaat uit 5 leerkrachten. Hieronder een kort verslagje over hoe we gaan werken rond 'Arman':
  • Het vertrekpunt is de kunstenaar ‘Arman’. We vertrekken niet vanuit ‘verzamelen’. Als we rond de kunstenaar werken, zullen we automatisch toch een stuk rond verzamelen werken.
  • Arman bij de collega's: We sturen een mail met een foto van Arman naar alle leerkrachten. In bijlage of bij een volgende mail sturen we meer informatie met concrete lesideeën over de kunstenaar en de link naar het filmpje op deze blog. We vragen wie wil meedoen. Er worden nog verschillende PowerPoints gemaakt met de werken van Arman per soort/techniek om in de klas te gebruiken. 
  • Arman bij de leerlingen:  We hangen affiches uit van Arman met de titel ‘Heb je deze man gezien?’. Deze affiches hangen we aan de vuilnisbakken. In de klas tonen we het filmpje van Arman.

  • Praktisch
  1. We starten na de krokusvakantie. 
  2. Per klas zorgen we voor een wijnkistje. Iedere klas verzamelt gedurende het project afval dat typisch is voor zijn klas. Op het wijnkistje komt een stuk plexiglas zodat je het afval kan zien. Dit stellen we tentoon.
  3. We nemen foto's om op de website van de school en op de blog te zeggen. 
  4. We zorgen voor een toonmoment op het einde van het schooljaar tijdens het oudercontact en in de hal van de onderbouw. Later komen we misschien op nog ideeën om de werken tentoon te stellen.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten