Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zondag 13 februari 2011

Hoe het varkentje aan zijn krulstaartje kwam!

Samen met mijn dochter heb ik deze namiddag een speelse muzikale vertelling bekeken waarin we ontdekten hoe het varken aan zijn krulstaart komt. De muzikanten van Emanon zorgen voor de grillige muzikale impulsen. Eric Drabs neemt de kinderen mee op sleeptouw in dit uitbundig scheppingsverhaal. Met een klankendecor vertelde de hoofdrolspeler (Eric Drabs) over hoe hij als engel Gabriël de opdracht van God kreeg om de dieren voor hem af te werken. Hij gaf ze kleuren, veren, schubben, staarten, vleugels, ...Hoe hij het krulstaartje maakte? Dit kan Gerda Dendooven je vertellen!

Na de voorstelling kon je meedoen aan een activiteit van de gezinsbond. De kinderen konden een masker maken van allerlei dieren. Mijn dochter koos voor het varkentje natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten