Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zondag 6 februari 2011

Creatief denken in de les Nederlands

Derde leerjaar, 21 januari.
Met de sessie 'creatief denken' nog in mijn geheugen heb ik de les uit de taalmethode anders aangepakt. De leerlingen moesten een droommachine uitvinden. Om tot die droommachine te komen heb ik ze eerst laten brainstormen met de techniek '1 + 1 = 1' uit de cursus. Ze zetten alle letters van het alfabet onder elkaar en noteerden bij elke letter een zelfstandig naamwoord beginnend met die letter. Ze namen de 2 woorden die begonnen met de initialen van hun naam. Eerst verliep het wat moeizaam, maar zodra de kinderen het nut van de opdracht begrepen, regende het nieuwe uitvindingen: een opruimmachine, een toestel waarbij je je veters kan knopen terwijl je een appel eet, ...




De vuurmuis steekt het vuur in de haard voor je aan wanneer je maar wilt!



De megatafeldekker kan helemaal zelfstandig de tafel voor je dekken!

1 opmerking: