Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zaterdag 7 mei 2011

Leve mama!

Arman inspireerde ons om rond Moederdag te werken.

Portret van mama in een kader geïnspireerd op de cachets van Arman. 2de leerjaar.


 1.Beschouwen van foto van mama. 2. Demonstreren van de drie technieken waaruit de leerlingen konden kiezen. 3. Grootte van het portret bepalen door de omtrek van het gekozen kader op blad te tekenen.


4. Beschouwen van de werken van Arman. 5. Kader witte grondlaag geven. 6. Stempelen met de naam van mama.


7. Afwerken met een laagje ecoline. 8. Juf kadert alles in. 9. Evalueren. 10. Cadeautjes maken.



Kruidentuintje, geïnspireerd op Armans cachets. 5de leerjaar.

Uit een schilderij van de les 'schilderen op muziek'. Daar knipten we een leuke vorm uit en we schreven tekstjes voor mama op de achterkant. Dit bevestigde we op een stokje.



Planten van de peterselie en zaaien van de tijm en bieslook in de potjes. Daarna stempelen van mama's naam op een wit blad. Dit in stukken scheuren en daarmee een collage maken op de potjes. We hebben het ook afgewerkt met een laagje ecoline en tot slot gevernist.


Er volgen nog foto's van de werkjes van het eerste leerjaar. Zij hebben een zak voor wasspelden gemaakt voor mama, geïnspireerd op de allures van Arman.

1 opmerking: