Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


vrijdag 15 juli 2011

Mondriaan in een andere dimensie

Mondriaan blijft inspireren. Ik heb door het tijdschrift 'DADA' van deze maand (Van Mondriaan tot Mondrian' toffe filmpjes gevonden op Youtube.







Er is ook een heel interessant boek van Mondriaan: Keepvogel en Kijkvogel. In het spoor van Mondriaan. Op het volgende filmpje kan je het inkijken:



Keepvogel en Kijkvogel wandelen door het werk van Mondriaan. Ze zijn op zoek naar de toekomst, net zoals Mondriaan ook altijd op zoek was naar nieuwe mogelijkheden. In het begin lopen ze door een landschap met bomen zoals we die kennen uit de schilderijen van de jonge Mondriaan. Al snel wordt de omgeving stedelijk en rechtlijnig zoals het latere werk van Mondriaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten