Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


vrijdag 1 april 2011

Een digitaal fotoverhaal!

Waaw, we hebben gisteren weer iets fantastisch geleerd:
een fotoverhaal met het programma 'Photo Story 3', gratis te downloaden via google.
Het is heel eenvoudig, gemakkelijk bruikbaar in de derde graad en je hebt oneindig veel mogelijkheden.

We hebben gisteren het in kleine groepjes eens mogen uitproberen volgens het volgende stappenplan:
1. Een verhaaltje uitdenken en uitschrijven.
2. Passende illustraties creëren.
3. Het verhaal verdelen over de illustraties.
4. De illustraties fotograferen.
5. De illustraties inladen op de computer en in een mapje plaatsen.
6. Het fotoverhaal maken, tekst inspreken en muziek bijmaken (allemaal in hetzelfde programma Photo Story3).


Hier het resultaat van Sylvie, Karolien en mezelf:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten