Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


zondag 17 november 2013

De Eerste Wereldoorlog in beeld

In de lessen wero leerden we over de Eerste Wereldoorlog. In de les muzische vorming werkten we experimenteel rond dit thema. Niettegenstaande dat we soms te weinig durven experimenteren met de kinderen is het heel belangrijk. Het stimuleert de creativiteit.



Na een grondige beschouwing van foto's en andere kunstwerken mochten de leerlingen vrij expressief werken, maar er waren beperkingen. Het formaat was vastgelegd. Ze mochten enkel met zwart, wit of grijstinten werken en het moest een verwerking zijn van de oorlog.

Een volgende les tekenden we de klaproos naar waarneming.
Deze werkjes stelden we tentoon in het rusthuis in onze gemeente.
Op dat moment was er een tentoonstelling van het Duits kerkhof dat daar vroeger lag. De kinderen kregen hele positieve reacties op hun werk. Een pluim voor hen.


1 opmerking:

  1. Heel leuk idee! Zou je mij wat meer informatie kunnen geven omtrent de materialen die je gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen