Welkom

Welkom op mijn muze-blog naar aanleiding van de opleiding tot muzocoach. Daar ben ik gebeten door het muzovirus. Pas maar op... het is besmettelijk.

Ik ben Els, leerkracht in het lager onderwijs. Neem gerust een kijkje in de spiegel van mijn muzische wereld. Ontdek wat mijn erfgoed is, wat mij inspireert, ontroert, blij maakt, ... Snuister eens rond in mijn 'school met talent'! Hier vind je hoe we in onze school muzisch werken.


vrijdag 27 januari 2012

Een levend standbeeld!

Kinderen verkleden zich graag. Ze vinden het leuk om volwassenen of figuren uit sprookjes, films of boeken te imiteren. Zelfs met weinig materiaal kan je leuke dingen doen, maar je kan ook een stap verder gaan en echte levende standbeelden maken.

Wat is een levend standbeeld?
Een levend standbeeld wordt gevormd door één of meerdere personen, die op een standbeeld lijken. Dit wordt bereikt door schmink en aangepaste kleding. De persoon of personen mogen zich niet bewegen, hetgeen zeer veel concentratie en een groot uithoudingsvermogen vergt.

Beschouwen
Je loopt door de straat en ziet een standbeeld staan. Je blik blijft even hangen, want het beeld was je niet eerder opgevallen. Bovendien staan er verbaasde mensen te kijken, dus het moet iets nieuws zijn. En dan, plots een beweging! Het standbeeld leeft!

Een levend standbeeld is subtiel en verrassend tegelijk. Het trekt de aandacht van de voorbijgangers, ze blijven verwonderd staan. Een levend standbeeld nodigt ook uit tot interactie, toeschouwers willen graag een beweging uitlokken van het standbeeld. Een levend standbeeld staat dus niet zomaar stil, maar voert een dialoog met het publiek via bewegingen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten